středa 8. listopadu 2017

Poslední dívka


Být Poslední dívkou není žádné terno. O tom by mohly vyprávět Lisa, Sam a Quincy, tři mladé ženy. Poslední dívky se jim říká proto, že jako jediné přežily masakrální útok bestiálního vraha, zatímco jejich společníci to štěstí neměly. Každá se s tím vyrovnala po svém. Lisa se stala terapeutkou, Sam zmizela neznámo kam a Quincy se snaží vést obyčejný život s partnerem. Jako foodblogerka se zabývá pečením, což je, spolu se štědrou dávkou xanaxu, její vlastní způsob terapie. Ochrannou roku nad ní drží i policista Coop.

Jednoho dne je však Lisa nalezená mrtvá, podřezala si žíly. Vypadá to, že kult Posledních dívek po letech znovu ožívá. U Quincyina domu se objevuje dávno ztracená Sam, novináři touží po nových informacích a Quincy je z toho celá pryč. To, co se snažila celých deset let v paměti vytěsnit, je zase zpátky. Nebo ne?

Byť jsou Poslední dívky tři, do popředí se dostává Quincy. Její dějovou linku sledujeme nejen v současnosti, ale objevují se i flashbacky deset let zpátky, které líčí události v Pine Cottage, kde se útok odehrál. Ale jestli si myslíte, že odhalení vraha bude hračka, jste na omylu.
Připravte se na pořádnou jízdu ve stylu starých dobrých psychothrillerů, při jejichž čtení si nejste jistí ani sami sebou.

Hlavní postavy jsou vylíčeny docela věrně a plasticky. Díky tomu nejsou prvoplánově kladné. Přiznám se, že jsem si nebyla jistá, komu věřit. Sam mi byla od počátku nesympatická, hned jsem věděla, že ji nesnáším. Quincy byla tvrdší oříšek. Docela fajn holka, někdy sice trochu nerozhodná a snadno zneužitelná, jenže pořád mi něco nesedělo... Ale co? Vraždila ona? Nebo někoho kryla? Autorka si s vámi celou knížku pohrává jako kočka s myší. Už jsem přečetla pěknou řádku knih stejného žánru jako je Poslední dívka, takže jsem si byla jistá, že jsem uhádla vraha i pointu celého příběhu. Tušíte správně, že autorka mé teorie rozmetala v prach.

Poslední dívka je thriller s detektivní zápletkou, psychologickými prvky a nádechem tajemna. Vhodně použité prolínání časových rovin vás neustále udržuje v napětí a nutí otáčet další a další stránky. Tahle kniha je zárukou, že si užijete jeden z nejnapínavějších a nejvíc překvapujících románů tohoto žánru.

Jsem ráda, že jsem mohla knihu "otestovat" ještě předtím než oficiálně vyrazí na český knižní trh. S klidným svědomím ji můžu doporučit všem milovníkům thrillerů.

(Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Omega)

Žádné komentáře:

Okomentovat